Thursday, January 17, 2008

Whopper Freakout slår alla rekord

Whopper Freakout som jag skrev om i december har blivit den mest uppmärksammade kampanjen i USA på flera år. Det är bara att återigen buga djupt sig för CP+B och deras förmåga att genomföra idéer som stannar på pappret hos alla andra. 1,5 miljoner människor har laddat ner filmen där de får människor att ordagrant säga "I fucking hate McDonald's".

En enda byrå ligger således bakom flera av de senaste årens absolut bästa viralkampanjer: Subservient Chicken, Simpsonize Me och nu Whopper Freakout. Bra jobbat.

(Ok. Jag ska sluta hylla CP+B nu.)

Andra bloggar om , ,

No comments:

Post a Comment

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.