Här är det nya konceptet för Jokk bärdryck som jag har har slitit med under hösten. Det är nästan overkligt att äntligen se resultatet av något som vi presenterade för mer än ett halvår sedan. Men plötsligt så händer det. Konceptet heter: svår att plocka, lätt att dricka.
Tanken bakom idén
Bär är bland det nyttigaste vi kan stoppa i oss. De är fulla med antioxidanter och mineraler. De lindrar de konstigaste sjukdomar. (Googla urinvägsinfektion...) Och de växer här hemma i Sveriges skogar, långt från både konstgödsel och växthus. Trots det är det andra juicer på hyllan som regerar. Guava, granatäpple och litchi har ockuperat ordet exotisk i juicehyllan.
Ingen tänker på de vindpinade bären uppe i vårt eget land som kämpar mot vind och vildmark. Världens nyttigaste livsmedel och ändå så bortglömt. Vi ville addera mer bär och mystik till Jokk. Ta tillbaka det exotiska. Och vi ville framförallt skaka om varumärket lite.
Lösning
Konceptet är svår att plocka, lätt att dricka. Jokk tar bären från den farliga nordkalotten ned till ditt vardagsrum. Det här är filmerna, jag lägger upp andra delar av kampanjen senare.
(Det var den korta versionen. Allt går inte att blogga om.)
Andra bloggar om jokk, reklam, planning
Wednesday, January 23, 2008
Planning i verkligheten #1: Jokk
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Om mig

- Eric
- Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.
länkar om kommunikation
mina bokmärken
Blog Archive
-
▼
2008
(136)
-
▼
January
(27)
- Djupt in i British Columbias skogar
- Tester från helvetet
- Att sälja bilar genom lätt dödsångest
- Plannern är det första offret
- En fin liten sajt såhär på en måndag eftermiddag
- Axe är det nya Dove
- Jag kan inte jobba just nu
- En helt ny definition av sexistisk reklam
- Jag vill också ha en Prosche!
- Cloverfield-kampanjen
- Planning i verkligheten #1: Jokk
- Steinbrenner & Nyberg
- Hänt i veckan
- Kaffejournalisten Schulman
- Saker som gör att du känner dig gammal: Augmented...
- Allt som var viktigt 2007
- Whopper Freakout slår alla rekord
- När allting bara funkar
- Politisk korrekthet och sex i reklam
- Bara för att du är miljövän betyder det inte att d...
- Koldioxidens vänner
- Banker som förstår retail
- Suicidialt beteende
- Vem vill prata med Vattenfall?
- Helly Hanson
- Rolig reklam #1
- Ryssar, Chopard och varför jag älskar Völkl
-
▼
January
(27)
No comments:
Post a Comment