Thursday, January 24, 2008

En helt ny definition av sexistisk reklam

Aftonbladet skriver idag om flera företag i Borås som har blivit fällda av ERK för sexistiska annonser. Företagen själva menar att de aldrig har godkänt eller ens beställt annonserna. Jan Fager på ERK kommenterar det hela så här:

Flera av företagen framhåller att de inte fått chans att kontrollera annonserna före tryckning, eller att de inte ens beställt någon annons. /.../

Men det hjälper inte.

– Det är annonsören som har ansvaret, säger Jan Fager (på ERK).

Så du kan alltså bli fälld för att någon annan sätter ihop kränkande material och använder din logga? Låter intressant i dessa tider av konsumentgenererat. Fortsättning följer.

Artikeln i Aftonbladet

Andra bloggar om

No comments:

Post a Comment

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.