Friday, January 18, 2008

Kaffejournalisten Schulman

Efter att ha sågat alla italofila människor som dricker kaffe på Sosta, så attackerar nu Alex Schulman Kaffebar på hornsgatan och utnämner människorna till de mest kissnödiga i Sverige. Och jag älskar att läsa det. Vad som är konstigt är däremot att jag älskar den där kaffebaren. Den ligger 100 meter från min port. Fantastiskt kaffe, grillad toast med västerbottenost och fenomenala kardemummamuffins som inte går att få någon annan stans. (Lika små som de du bakade på hemkunskapen, inte som Wayne's Coffees steroiduppblåsta varianter.)

Jag gillar alltså att läsa om någon som hatar ett ställe jag gillar. Betyder det att jag också är en ängslig stockholmare? Märkligt.

Läs artikeln här.

Andra bloggar om ,

No comments:

Post a Comment

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.