Wednesday, January 30, 2008

Att sälja bilar genom lätt dödsångest



Safe Happens är en fantastisk Volkswagenkampanj som gick förra året i USA. I en bilbransch där varje bil får 5-stjärnor i något test där dockor kör in i betongpelare känns säkerhet som ett av de tristaste argumenten. "Det händer inte mig" sitter så djupt rotat inom oss att en halv stjärna hit eller dit inte känns som hela världen.

De här filmerna vänder på hela tankesättet och utgår från dig när du sitter och pratar i bilen med dina kompisar. Säkerhet blir plötsligt mer relevant än någonsin. Finns det någon som inte känna igen sig i det här filmerna? Läskiga. Men fantastiska. Och välplannade.

(När de sedan gör meta-reklam av debatten om sin egen reklam...geni.)

Andra bloggar om , ,

No comments:

Post a Comment

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.