Igår presenterade vi en lanseringskampanj för en kund som är helt galen. (kampanjen alltså, inte kunden.) Galen på ett perfekt, välplannat vis med extremt skruvade karaktärer. Varumärket är helt nytt på den svenska marknaden, så det är vår uppgift att forma exakt vad det ska bli. Mycket ansvar helt enkelt, vilket har gjort det ännu roligare att jobba med det.
Men, det mest otroliga var att kunden tyckte att det var lika fantastiskt som vi. Efter ett par år i reklambranschen har jag blivit lätt cynisk efter att ha sett idé efter idé vingklippas av oroliga produktchefer som ser som sin främsta uppgift att inte göra fel. Men den här kunden är helt enkelt fantastisk. De talade till och med om hur vi ska utnyttja PR-effekten om vissa delar av kampanjen skulle stoppas.
Vi har änu inte fått den skriftliga feedbacken, så jag passar på att vara så här peppad just nu. Innan eventuella överraskningar dyker upp. Och låt mig bara jobba med sådana kunder i framtiden.
Kampanjen kommer ni få se omkring vecka 10. På world wide web. Om ni är riktigt hungriga.
EDIT: Den skriftliga feedbacken var 92% bra. Klart över medel i alla fall.
Thursday, January 17, 2008
När allting bara funkar
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Om mig

- Eric
- Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.
länkar om kommunikation
mina bokmärken
Blog Archive
-
▼
2008
(136)
-
▼
January
(27)
- Djupt in i British Columbias skogar
- Tester från helvetet
- Att sälja bilar genom lätt dödsångest
- Plannern är det första offret
- En fin liten sajt såhär på en måndag eftermiddag
- Axe är det nya Dove
- Jag kan inte jobba just nu
- En helt ny definition av sexistisk reklam
- Jag vill också ha en Prosche!
- Cloverfield-kampanjen
- Planning i verkligheten #1: Jokk
- Steinbrenner & Nyberg
- Hänt i veckan
- Kaffejournalisten Schulman
- Saker som gör att du känner dig gammal: Augmented...
- Allt som var viktigt 2007
- Whopper Freakout slår alla rekord
- När allting bara funkar
- Politisk korrekthet och sex i reklam
- Bara för att du är miljövän betyder det inte att d...
- Koldioxidens vänner
- Banker som förstår retail
- Suicidialt beteende
- Vem vill prata med Vattenfall?
- Helly Hanson
- Rolig reklam #1
- Ryssar, Chopard och varför jag älskar Völkl
-
▼
January
(27)
Bara att gratulera till att hittat en sån kund!
ReplyDelete