Tuesday, May 13, 2008

Ladbroke's + trotsiga påskägg



Dagens Media skriver om den nya Ladbrokesfilmen och hur de har planterat ett påskägg. Om du spelar upp den baklänges hörs tydligt utropet "krossa monopolet" i bakgrunden.

Smart initiativ för att få kampanjen att leva längre. Men utförandet, med en snabb räddshågen röst, får Ladbroke's att framstå som en trotsig 7-åring snarare än en seriös utmanare av monopolet. Och sedan är det lite väl uppenbart att Ladbroke's/byrån själva har ringt DM för att skapa....eeehrm "buzz". (Jag har svårt att se ens Ladbroke's mest lojala, dvs spelberoende, kunder vara så intresserade av deras reklam att de sitter och spelar den baklänges.)

Andra bloggar om , , , ,

1 comment:

  1. Håller med. Det är sannolikheten det faller på. Vem skulle ens komma på tanken att nagelfara en reklamfilm på det viset? Möjligen en konkurrent och jag tror inte att SS skulle vilja bjuda LB på den eventuella PR-flippen. Naturligtvis har tipset kommit ur hästens mun.
    Schyst kampanj för övrigt.

    ReplyDelete

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.