Monday, May 12, 2008

En ovanlig försommarhelg i Stockholm

Den här helgen har varit så bra så att det känns som att ha varit borta på ett helt sommarlov. I urval:


















Fredagskvällen började med hemgjord falafel hos kollektivet. Tor hade gjort röd sås så att det hade räckt till alla kebaberior i hela Stockholm.


















Sedan blev det Debaser där Sarah och Jake spelade (Dag För Dag).


















Lördag morgon: Frukost på balkongen.


















Efter det hoppade jag och Kat på första bästa båt på strömkajen och hamnade på Grinda. Väldigt idylliskt. Fast det var fullt på värdshuset.


















Sista båten in till stan för att sedan sätta oss på Zink Grill. Det godaste jag har ätit 2008.


















Sedan hade Nanna ordnat lokal för att fira Pangea Day tillsammans med ett par miljoner andra människor. Bra öl, bra konversation. Och filmen var över förväntan.


















Alla eventuella sår i själen på söndagen botade vi med korv på Brunos. Med extra surkål.

Och nu: jobb.

Andra bloggar om , , , , ,

No comments:

Post a Comment

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.