Friday, May 16, 2008

Dressman: När en idé nästan blir rätt

Idag när jag för tredje dagen i rad satt på Caffé Nero (Fattar ni hur bra det är? Hela byrån måste lyssna till exakt vad jag åt till lunch och exakt hur gott det smakade flera gånger i veckan. Det är sensationellt bra. Orden räcker inte till. Jag älskar det.) åkte det förbi ett studentflak. Det var ett ganska litet flak med omkring 5 personer på. Alla killar. Dessutom verkade det som om flakpersonen hade fått spons från Dressman (?). Tanken som gick genom mitt huvud löd ungefär: "Stackars sate. Kallt väder, trist flak, dålig musik, inga vänner och en maffiakostym från Dressman."

Sedan läste jag det här:








(F.ö. har min blogg under den senaste tiden förvandlats till något sorts forum för meningslöst recenserande av kampanjer. Precis vad jag inte ville från början. Fan.)


Andra bloggar om , , ,

2 comments:

  1. Ja, jag såg också det där flaket, på Sveavägen och tänkte genast att det var jävligt lyckat av Dressman. Å andra sidan tycker jag allt Dressman gör är lyckat.

    ReplyDelete
  2. Otroligt bra mediaval för Dressmann. Grymt fokus på primärmålgruppen också. Kids som går i kostym en gång per år, vilken kostym som helst, som sitter hur illa som helst och som inte kostar hur mycket som helst. Troligen det första vettiga Dressmann gjort.

    ReplyDelete

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.