Wednesday, March 26, 2008

Lago di Como

Precis hemkommen från en familjesemester med pappa, syster, flickvän, systerdotter, svåger och svågers familj.

Jag kan meddela att Italien fortfarande är mitt favoritresmål. Framförallt för den fantastiska maten och italienarnas passionerade inställning till densamma. När jag satt på en bergsrestaurang ovanför Comosjön och diskuterade Gomorra (Roberto Savianos fantastiska bok som jag har nämnt här i bloggen.) kom den tjuvlyssnande kockan genast ut ur köket. Hon höll spontant en femminuters salivsprutande monolog om hur mycket hon avskyr maffian eftersom grönsakerna växer och djuren betar på jord förgiftad av maffians soptippar. Därefter serverade hon en portion vildsvinsgryta och polenta till.

Amo l'Italia.

No comments:

Post a Comment

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.