Monday, November 17, 2008

Urspårning



Har ni sett den här filmen? Det verkar som om det är Banverket som försöker säga "spring inte på spåren". Men det kan vara det sämsta sättet som jag någonsin sett det sägas på.

Banverket tror alltså att chockeffekter, motljusromantik på tågspår och panikdödsångest ska få mig att hålla mig borta från spåren? Jag hoppas att inga barn ska behöva uppleva den här filmen.

(Och utan att veta, är det verkligen småkåta par i 40-årsåldern som löper störst risk att bli halshuggna av X2000? Frågar du mig så var det ungefär 18 till 13 år sedan som jag själv tyckte tågspår var en bra rekreationsplats.)

EDIT: Kolla, de har faktiskt försökt med 10-15-åringar redan. Vilket knappast gör den senaste filmen ett dugg bättre tyvärr. Tack Kristoffer.

No comments:

Post a Comment

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.