Wednesday, June 18, 2008

Drygbloggande

I fredags skrev jag ett inlägg om vedervärdig produktfördelsreklam som ganska snart fick en kommentar från signaturen Otto. Ännu en av dessa anonyma kommentatorer som framförallt anmärkte på att jag var så extremt dryg i tonen. Jag började med att skriva ett syrligt svar på hans svepande formuleringar om "reklamarnas korta utbildningar" och annat smått och gott.

Sedan läste jag inlägget, och med ett par timmars distans så var det faktiskt extremt drygt. Så jag tog bort det. Och bröt mot en-gång-bloggat-alltid-bloggat-kutymen i bloggosfären.

Jag drabbades alltså av bloggsjukan: poänglöst hatande på nätet. (den berömda, som även storbloggaren Alex drabbades av någon gång.) Hatande som kommer i vägen för vad jag vill berätta. Inte bra.

Jag ska skriva om ovan nämnda inlägget snart. Så "Otto", om du fortfarande vill kommentera så kommer det igen. Med något annorlunda vinkel. Jag är bland annat sugen på att veta vilken utbildning man bör ha för att få uttala sig i varumärkesfrågor.

No comments:

Post a Comment

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.