Tuesday, December 18, 2007

One shots VS verkligheten

Det här är en Cannes-vinnare från 2007 som för mig beskriver exakt vad som är fel med reklamtävlingar. Den använder sig ett infantilt tankesätt där avsändaren försöker övertala mottagaren med extremrationella argument som att ketchup innehåller jättejättemycket tomater, att bilen är jättejättesnabb eller att låset är jättejättesäkert. Gjort i oändlighet. Astrist. Funkar inte.

Med det sagt, så tycker jag one-shots är sjukt roliga. En reklamens blindtarm, helt utan uppenbar funktion. Men ganska trevlig att ha, och det blir ett fult ärr om man tar bort den. Dagens bästa på Reklamfeber:

No comments:

Post a Comment

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.