Tuesday, December 18, 2007

Ofrivillig svenskt näringsliv-bashing?















Eftersom andra bloggar & medier så föredömligt har sågat den nya kampanjen från Svenskt Näringsliv vid fotknölarna, (Till exempel här och här, eller varför inte här.) så slipper jag göra detsamma här.

Däremot: är det bara jag som är tillräckligt konspiratoriskt lagd för att se satiren i Svenska Spels annons i DN idag? "En alldeles sann julsaga" fungerar hur som helst som en välriktad känga till de ihopdiktade historierna från gamla SAF-borgen. Som dessutom förökades idag med en ännu mer oförståelig annons om en lite röd höna. Och det roligaste är att Tove Lifvendahl tycker att det är "kul att det väcker debatt". Synd att det inte väckte debatt om sakfrågorna bara.

God natt och god jul.

No comments:

Post a Comment

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.