Tuesday, February 17, 2009

Kåttisch Schiis

Så rätta mig om jag har fel nu, men:

- Arla har det absolut starkaste varumärket inom Cottage Cheese i Sverige.

- De flesta svenskar har ingen aning om vad Cottage Cheese är, utan vet bara vad Keso är.

- Nu försöker Arla berätta för människor att Keso inte bara är Keso, utan att det faktiskt är Cottage Cheese.

Nu väntar jag på kampanjen som ska berätta att Ramlösa bara är vanligt svenskt vatten med bubblor, att Kalles Kaviar är helt ordinär mildrökt torskrom och Heinz bara är en ketchup. Märkligt.

Hade jag hetat Valio och ska göra en ny cottage cheese-lansering hade jag jublat just nu.

(För övrigt heter cottage cheese hüttenkäse på tyska. Så borde vi inte svenskar kunna kalla det ...stugost?)

1 comment:

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.