Tuesday, February 17, 2009

2009, här kommer jag

Bättre sent än aldrig. Mitt år 2009 har hittills innehållit jobb, jobb och jobb och skidåkning. I fin ordning vad som är värt att komma ihåg från årets första månad:

- Jag har fått förmånen att jobba med Berghs andraårskreatörer på nästa Läkare Utan Gränser-kampanj, vilket har varit inspirerande. Även Berghs kan leverera geniidéer.

- Jag har fått en plannerslav vid namn Hannes från Hyper Island, vilket gör mina dagar lättare och brieferna vassare. Dessutom har min vän Hinke flyttat in här på Saatchi & Saatchi för att jobba lite. Och svara på fräsiga web 2.0-problem.

- Lågkonjunkturen är det nya vädret. På DDB-festen bekräftades det: det går inte att ha ett branschsamtal utan att prata "jorå, som det ser ut nu så är det ingen fara, men man vet aldrig framåt. Host, host. Eh." Och förutom de ekonomiska konsekvenserna av att världen rasar samman så är det mest avsaknaden av beslut som gör reklamjobbet lite svårare just nu.

- Min lista på besökta skidorter har utökats med:

Champoluc
La Thuile
Zinal
Lötschental
Grimentz
Davos

Bara 1453 stycken kvar att besöka i alperna alltså.

Och god fortsättning kan jag väl säga också.

No comments:

Post a Comment

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.