Monday, September 15, 2008

Teknologimissbruk + måndag morgon



Precis nu hann jag gå igenom förra veckans mailskörd efter en hektisk vexka. Vi hade kick-off ute på Fejan i fredags, och det var en hel del som skulle snickras ihop innan dess. Keynote '08 är ett nytt Lovemark för mig nu. Om Keynote '06 var fantastiskt, så är '08 allt du har drömt om. (Om du ofta drömmer om presentationsprogram.)

Förra veckans wow var Esquires nya rörliga omslag som jag såg live först nu. Det har kostat tonvis med pengar, belönats med flera spaltkilometer och presenterats som magasinens intåg i 2000-talet. Och det består av...blinkande bokstäver. Ungefär som de rödblinkande skyltarna på centralen från Flygbussarna som blinkar "2 för 200" hela dagarna.

Först och främst: Fanns det inget roligare sätt att använda rörliga tidningsomslag? Och dessutom ger hela nyheten ger en obehaglig föraning om hur det kommer se ut på Pressbyrån om 5 år. 25 kvadratmeter av olika tidningsframsideskärmar som kommer att blinka, skrika och vibrera av av rörliga splashar. Jag börjar redan sakna gamla hederliga papperstidningar.

Och för att föra in den populära klimatvinkeln på det hela: Hur vettigt känns den här 7000-milesresan som varje omslag har gjort?

No comments:

Post a Comment

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.