Safe Happens är en fantastisk Volkswagenkampanj som gick förra året i USA. I en bilbransch där varje bil får 5-stjärnor i något test där dockor kör in i betongpelare känns säkerhet som ett av de tristaste argumenten. "Det händer inte mig" sitter så djupt rotat inom oss att en halv stjärna hit eller dit inte känns som hela världen.
De här filmerna vänder på hela tankesättet och utgår från dig när du sitter och pratar i bilen med dina kompisar. Säkerhet blir plötsligt mer relevant än någonsin. Finns det någon som inte känna igen sig i det här filmerna? Läskiga. Men fantastiska. Och välplannade.
(När de sedan gör meta-reklam av debatten om sin egen reklam...geni.)
Andra bloggar om volkswagen, reklam, crispin porter
Wednesday, January 30, 2008
Att sälja bilar genom lätt dödsångest
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Om mig
- Eric
- Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.
länkar om kommunikation
mina bokmärken
Blog Archive
-
▼
2008
(136)
-
▼
January
(27)
- Djupt in i British Columbias skogar
- Tester från helvetet
- Att sälja bilar genom lätt dödsångest
- Plannern är det första offret
- En fin liten sajt såhär på en måndag eftermiddag
- Axe är det nya Dove
- Jag kan inte jobba just nu
- En helt ny definition av sexistisk reklam
- Jag vill också ha en Prosche!
- Cloverfield-kampanjen
- Planning i verkligheten #1: Jokk
- Steinbrenner & Nyberg
- Hänt i veckan
- Kaffejournalisten Schulman
- Saker som gör att du känner dig gammal: Augmented...
- Allt som var viktigt 2007
- Whopper Freakout slår alla rekord
- När allting bara funkar
- Politisk korrekthet och sex i reklam
- Bara för att du är miljövän betyder det inte att d...
- Koldioxidens vänner
- Banker som förstår retail
- Suicidialt beteende
- Vem vill prata med Vattenfall?
- Helly Hanson
- Rolig reklam #1
- Ryssar, Chopard och varför jag älskar Völkl
-
▼
January
(27)
No comments:
Post a Comment