När du hela dagarna sitter och djupar i olika varumärken, deras affär, deras kunder, förpackningsdesign, produktutveckling etc, händer snabbt något märkligt. Du börjar gilla varumärket oändligt mycket. I min träningsväska ligger alltid en Gainomax fastän jag inte tror på proteindrycker. I min kyl ligger det numera ofta Scan Falukorv, trots att jag aldrig hade köpt falukorv i hela mitt liv innan jag började jobba med dem. Och jag fullkomligt älskar deras nya Salsiccia Prezzemolo. Jag dricker numera Jokk till frukost varje morgon och är stolt medlem i STF. Jag skulle aldrig byta till något annat än en Sony Ericsson-telefon, och Läkare Utan Gränser har framgångsrikt skinnat min plånbok på åtskilliga kronor. Och det stannar inte där, till och med varumärken från bittert förlorade pitcher får fortfarande mitt hjärta att dunka lite extra.
Kort sagt; Plannern är det första offret för sitt eget jobb. Och det är väl egentligen inte så konstigt. Ju mer tid du har spenderar med ett varumärke och ju mer du vet, desto mer bryr du dig. Precis som med människor. Så om du får människor att hänga med ditt varumärke lite, lite längre, så kommer de automatiskt gilla det. Nästan oavsett vad du säger.
Nu ska jag ta till glas Jokk.
Andra bloggar om:planning
Wednesday, January 30, 2008
Plannern är det första offret
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Om mig
- Eric
- Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.
länkar om kommunikation
mina bokmärken
Blog Archive
-
▼
2008
(136)
-
▼
January
(27)
- Djupt in i British Columbias skogar
- Tester från helvetet
- Att sälja bilar genom lätt dödsångest
- Plannern är det första offret
- En fin liten sajt såhär på en måndag eftermiddag
- Axe är det nya Dove
- Jag kan inte jobba just nu
- En helt ny definition av sexistisk reklam
- Jag vill också ha en Prosche!
- Cloverfield-kampanjen
- Planning i verkligheten #1: Jokk
- Steinbrenner & Nyberg
- Hänt i veckan
- Kaffejournalisten Schulman
- Saker som gör att du känner dig gammal: Augmented...
- Allt som var viktigt 2007
- Whopper Freakout slår alla rekord
- När allting bara funkar
- Politisk korrekthet och sex i reklam
- Bara för att du är miljövän betyder det inte att d...
- Koldioxidens vänner
- Banker som förstår retail
- Suicidialt beteende
- Vem vill prata med Vattenfall?
- Helly Hanson
- Rolig reklam #1
- Ryssar, Chopard och varför jag älskar Völkl
-
▼
January
(27)
Skulle du inte vilja ha en iPhone?
ReplyDeleteNja, en Palm Pilot är altid en Palm Pilot. Oavsett hur snygg den är.
ReplyDelete