Wednesday, January 30, 2008

Plannern är det första offret

När du hela dagarna sitter och djupar i olika varumärken, deras affär, deras kunder, förpackningsdesign, produktutveckling etc, händer snabbt något märkligt. Du börjar gilla varumärket oändligt mycket. I min träningsväska ligger alltid en Gainomax fastän jag inte tror på proteindrycker. I min kyl ligger det numera ofta Scan Falukorv, trots att jag aldrig hade köpt falukorv i hela mitt liv innan jag började jobba med dem. Och jag fullkomligt älskar deras nya Salsiccia Prezzemolo. Jag dricker numera Jokk till frukost varje morgon och är stolt medlem i STF. Jag skulle aldrig byta till något annat än en Sony Ericsson-telefon, och Läkare Utan Gränser har framgångsrikt skinnat min plånbok på åtskilliga kronor. Och det stannar inte där, till och med varumärken från bittert förlorade pitcher får fortfarande mitt hjärta att dunka lite extra.

Kort sagt; Plannern är det första offret för sitt eget jobb. Och det är väl egentligen inte så konstigt. Ju mer tid du har spenderar med ett varumärke och ju mer du vet, desto mer bryr du dig. Precis som med människor. Så om du får människor att hänga med ditt varumärke lite, lite längre, så kommer de automatiskt gilla det. Nästan oavsett vad du säger.

Nu ska jag ta till glas Jokk.


Andra bloggar om:

2 comments:

  1. Skulle du inte vilja ha en iPhone?

    ReplyDelete
  2. Nja, en Palm Pilot är altid en Palm Pilot. Oavsett hur snygg den är.

    ReplyDelete

Om mig

My photo
Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.