För några dagar sedan så läste jag om en kampanj för Mor Matildas Skinka från Jakobsdal. Kanske inte en grand prix-vinnare, men inget som sticker ut tillräckligt att den förtjänar 54 kommentarer på Dagens Media eller ett eget inlägg på Reklamfeber.
Men häromdagen när jag som vanligt klev upp och gjorde mig två skinksmörgåsar med kaffe förstod jag. När jag vände första sidan i tidningen kom den rakt emot mig: Mor Matildas Skinka. Och en lemlästad, brännskadad kvinnotorso stirrade mig i vitögat. På väggen bakom hängde en svartvit bild på hur hon såg ut innan tortyren.
En sak har jag i alla fall lärt mig efter att ha jobbat en hel del med mat. Det ska alltid smaka gott. Eller åtminstone inte smaka lemlästad, bränd kvinnotorso.
Urk.
Andra bloggar om skinka, reklam, planning
Wednesday, March 12, 2008
När Mor Matilda förstörde min frukost
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Om mig
- Eric
- Jag arbetar som planner i Stockholm, äter för mycket och siktar fortfarande på att besöka min hundrade skidort. Förra vintern gick åt till annat.
länkar om kommunikation
mina bokmärken
Blog Archive
-
▼
2008
(136)
-
▼
March
(15)
- Det värsta med en reklamfilm i världsklass
- Viggo Cavling och strategin
- Lago di Como
- Undvik reklambranschen om du vill skapa bra kommun...
- Ett skrivbordsliknande liv
- Svår jorden-går-under-ångest
- När Mor Matilda förstörde min frukost
- STOPPA PRESSARNA
- Söndagsfilm
- NYTT: Gainomax Recovery
- Hillary skyddar dina barn från onda män i skägg
- Greed is green
- Axel Bringéus VS Resumé pt II
- NYTT: Senaste Sony Ericsson-rullen
- Axel Bringéus VS Resumé
-
▼
March
(15)
No comments:
Post a Comment